Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΟΜΗΤΟΡΑ

Δευτέρα, 6 Αυγούστου 2012

Για τη Θεομήτορα - Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης

Η ψυχή μου γεμίζει από φόβο και τρόμο , όταν αναλογίζομαι τη δόξα της Θεομήτορος. Είναι ενδεής ο νους μου και φτωχή και αδύναμη η καρδιά μου , αλλά η ψυχή μου χαίρεται , και οδηγούμαι να γράψω έστω και λίγα γι`Αυτήν.
Η ψυχή μου φοβάται να το αποτολμήσει , αλλά η αγάπη με πιέζει να μην κρύψω τις ευεργεσίες της ευσπλαγχνίας Της.
Η Θεοτόκος δεν παρέδωσε στη Γραφή ούτε τις σκέψεις Της ούτε την αγάπη Της για τον Υιό και Θεό Της ούτε τις θλίψεις της ψυχής Της κατά την ώρα της σταυρώσεως , γιατί ούτε και τότε θα μπορούσαμε να τα συλλάβουμε. Η αγάπη Της για τον Θεό ήταν ισχυρότερη και φλογερότερη από την αγάπη των Χερουβείμ και των Σεραφείμ , και όλες οι δυνάμεις των αγγέλων και αρχαγγέλων εκπλήσσονται με Αυτήν.

Αν και η ζωή της Θεοτόκου καλύπτεται από αγία σιωπή , ο Κύριος φανέρωσε στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας ότι η Παναγία αγκαλιάζει με την αγάπη Της όλον τον κόσμο και βλέπει Πνεύματι Αγίω όλους τους λαούς της γης και , όπως και ο Υιός Της , σπλαγχνίζεται και ελεεί τους πάντες.
Ω, αν γνωρίζαμε πόσο αγαπά η Παναγία όλους εκείνους που τηρούν τις εντολές του Χριστού , και πόσο λυπάται και στενοχωρείται για εκείνους που δεν μετανοούν !
Το γνώρισα αυτό εκ πείρας. Δεν ψεύδομαι , λέω την αλήθεια ενώπιον του Θεού , ότι γνωρίζω εν πνεύματι την Άχραντο Παρθένο. Δεν Την είδα , αλλά το Άγιο Πνεύμα μου έδωσε να γνωρίσω Αυτήν και την αγάπη Της για μας. Χωρίς την ευσπλαγχνία Της η ψυχή μου θα είχε χαθεί από πολύν καιρό. Εκείνη , όμως , ευδόκησε να μ`επισκεφθεί και να με νουθετήσει , για να μην αμαρτάνω. Μου είπε : '' Δεν μου είναι αρεστά τα έργα σου'' . Τα λόγια Της ήταν ευχάριστα , ήρεμα , μειλίχια , και συγκίνησαν την ψυχή . Πέρασαν πάνω από σαράντα χρόνια , αλλά η ψυχή μου δεν μπορεί να λησμονήσει εκείνη την γλυκειά φωνή , και δεν γνωρίζω πώς να ευχαριστήσω την αγαθή και σπλαγχνική Μητέρα του Θεού.
Αληθινά , αυτή είναι η βοήθειά μας ενώπιον του Θεού, και μόνο το Όνομά της χαροποιεί την ψυχή. Αλλά και όλος ο ουρανός και όλη η γη χαίρονται με την αγάπη Της.
Αξιοθαύμαστο και ακατανόητο πράγμα ! Ζει στους ουρανούς και θεωρεί αδιαλείπτως τη δόξα του Θεού , αλλά δεν λησμονεί κι εμάς τους φτωχούς και αγκαλιάζει με την ευσπλαγχνία Της όλη τη γη και όλους τους λαούς.
Και αυτή την Άχραντη Μητέρα Του ο Κύριος την έδωσε σε μας. Αυτή είναι η χαρά και η ελπίδα μας. Αυτή είναι η πνευματική μας Μητέρα , και βρίσκεται κοντά μας κατά τη φύση ως άνθρωπος , και κάθε χριστιανική ψυχή ελκύεται προς Αυτήν με αγάπη.

                                               ''  Ο ΑΓΙΟΣ ΣΙΛΟΥΑΝΟΣ Ο ΑΘΩΝΙΤΗΣ ''

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου