Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012

ΕΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ .....ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΥ.....

Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης... εις κατάστασιν ερωτευμένου

Ο δημοφιλής ηθοποιός μιλά στη metro για την κωμωδία «Ψυχολογία Συριανού συζύγου» που παρουσιάζεται στο θέατρο Ν.Κόσμου

Culture // Θέατρο //
Είναι φανατικός Ναουσαίος, κάτι που δεν παραλείπει να μας θυμίζει αρκετά συχνά, αφού οι παραστάσεις που ανεβάζει κάνουν πρώτα πρεμιέρα στη… Νάουσα και μετά κατεβαίνουν στην Αθήνα! Την περασμένη Παρασκευή μάλιστα ταξίδεψε ως εκεί για να παντρευτεί την καλή του Σοφία Καραγιάννη, η οποία σκηνοθετεί και το έργο στο οποίο ο ίδιος πρωταγωνιστεί στο Θέατρο του Ν.Κόσμου «Ψυχολογία Συριανού συζύγου».
Ο ταλαντούχος Ιωσήφ Ιωσηφίδης μας μίλησε για αυτήν την κωμωδία του Ε.Ροϊδη και μας εξήγησε πως γίνεται να βγάζει γέλιο ένα έργο γραμμένο στην καθαρεύουσα.


 Συνέντευξη στη Μαριάνθη Κουνιά / mfkounia@hotmail.com
Σε ποιο θέμα εστιάζει το έργο και τι πραγματεύεται;
Το έργο πραγματεύεται τον έρωτα και τον γάμο …Και κυρίως το πως αντιμετωπίζει ο ήρωας τον έρωτα, τον οποίο θέλει να ‘ξεφορτωθεί’ . Για να το πετύχει καταφεύγει στο γάμο (με την κοκέτα Χριστίνα, την οποία υποδύεται η Ειρήνη Μουρελάτου)… Έλα όμως που ο δαιμόνιος Ροΐδης ανατρέπει τα πράγματα και ο Συριανός αντί να ησυχάσει αντιμετωπίζει πρωτόγνωρες και εφιαλτικές για τον ίδιο καταστάσεις !Οι οποίες βέβαια βγάζουν άφθονο γέλιο στο θεατή…
Η χρήση της καθαρεύουσας τι σκοπό εξυπηρετεί στην παράσταση και πόσο δύσκολο ήταν να μιλήσετε σε αυτήν;
Η απλή αυτή καθαρεύουσα νομίζω ότι είναι το βασικότερο όπλο της παράστασης. Είναι ο φορέας του χιούμορ σε όλη τη διάρκεια του αφηγήματος και καθορίζει αυστηρά τον παλμό του έργου λόγω του απίστευτου εσωτερικού ρυθμού που έχει .Αν αλλάξεις τη σειρά σε μια από τις λέξεις χάνεται αμέσως η αλληλουχία και σε πετάει έξω λες και έχουμε να κάνουμε με ποίηση .Ας προσθέσω ότι ο Ροΐδης ήταν σκληροπυρηνικός δημοτικιστής ,αλλά άριστος γνώστης της καθαρεύουσας. Αν και απλή η καθαρεύουσα είναι αλήθεια ότι η γενιά μας δεν είχε καμία επαφή μαζί της. Για αυτό το λόγο εμείς θα έπρεπε να δουλέψουμε πολύ και να εστιάσουμε πάνω στη γλώσσα. Πρέπει βέβαια να ομολογήσω ότι προσωπικά έχω αγάπη για τη γλώσσα μας και τον τρομερό πλούτο που κουβαλάει, οπότε τώρα είναι σαν να μιλάω την νεοελληνική.


Το παντρεμένο ζευγάρι του Ροϊδη και η ψυχολογία του είναι κοντά ή μακριά στους σημερινούς παντρεμένους;
Είναι κοντά, από την άποψη ότι όλες οι σχέσεις και όλοι οι γάμοι θέλουν σκληρό αγώνα και έχουν πολύ παίδεμα. Από την άλλη εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ροϊδικό παράδοξο και με μια περίεργη αντιμετώπιση του γάμου. Οπότε κάποιοι θα ταυτιστούν και κάποιοι όχι.
Πιστεύετε ότι ένας γάμος έχει πολλά προβλήματα; Τι χρειάζεται για να τα βρίσκουν τα ζευγάρια;
Σαφώς έχει προβλήματα. Θα πω και εγώ τα κλασικά, ότι δηλαδή η φθορά παίζει μεγάλο ρόλο και αυτό που όλοι κατά τη γνώμη μου πρέπει να κάνουν είναι να ανανεώνονται, να συζητάνε, να ρίχνουν ‘νερό στο κρασί τους’ (χωρίς όμως να καταπίνουν πράγματα) και να αφήνουν την αγάπη να σκεπάζει όλα τα προβλήματα.
Το έργο υμνώντας τον έρωτα, ποια ατμόσφαιρα δημιουργεί στους θεατές σε συνδυασμό με τη μουσική;
Επειδή ο έρωτας έχει υμνηθεί από όλα τα είδη της μουσικής και επειδή το έργο έχει πολλές καταστάσεις, λέω με σιγουριά, ότι μπορούμε να έχουμε ατμόσφαιρα κλασικής μουσικής ξεκινώντας ,έπειτα να περάσουμε σε ένα σκληρό ροκ, να καταλήξουμε σε ένα χαρούμενο ρεμπέτικο, ενώ ενδιάμεσα θα μπορούσαμε να είχαμε προσθέσει βυζαντινή μουσική και λίγο χιπ-χοπ. Για αυτό θεωρώ άκρως επιτυχημένη τη μουσική του Αλέξανδρου Εμμανουηλίδη που καλύπτει τα πάντα, έχοντας όμως ένα συγκεκριμένο ύφος.
Έχει όρια ο έρωτας;
Με τίποτα. Το παν μέτρον άριστον δεν ισχύει καθόλου στον έρωτα .Όποιος βάλει όρια δε θα έχει ζήσει τίποτα στη ζωή του. Εξάλλου όσα όρια και να βάλεις έρχεται ο ίδιος ο θεούλης και στα ξηλώνει.
Τελικά πως διατηρείται ζωντανό το πάθος;
Στο έργο δια της ζηλείας της δυσπιστίας και των στερήσεων. Στη ζωή πιστεύω με το παιχνίδι και το διαρκές φλερτ με το σύντροφο. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει κατά τη γνώμη μου τα ζευγάρια να παίζουν τους ρόλους των συζύγων ,αλλά πάντα να επιδίδονται στα παιχνίδια των εραστών.


Με τη σύζυγό σας εργάζεστε και μαζί, καθώς έχει σκηνοθετήσει την παράσταση. Διαφέρει η προσωπική από την επαγγελματική σχέσης σας;
Πρώτη φορά με σκηνοθετεί η Σοφία. Είπαμε να το επιχειρήσουμε φέτος και αποδείχτηκε επιτυχημένο. Είναι ιδιαίτερα αυστηρή, δουλεύει πολύ και παθιάζεται με αυτό που κάνει .Η προσωπική ζωή δεν έχει καμία σχέση με την επαγγελματική ,το αντίθετο συμβαίνει, λες και δε γνωριζόμαστε, σε βαθμό καθαρά επαγγελματικής επαφής. Για αυτό έχουμε και διαφωνίες και εντάσεις, αλλά τελικά αυτό είναι δημιουργικό όπως αποδεικνύεται, όταν γίνεται μέσα στα σωστά πλαίσια. Το σημαντικότερο είναι όμως να υπάρχει αλληλοσεβασμός και σεβασμός στη δουλειά κάτι που το τηρούμε σαν ευαγγέλιο. Θέλω να την ευχαριστήσω γιατί έμαθα πράγματα και μου άλλαξε τη ματιά σε σημαντικά θέματα που αφορούν στη δουλειά μας.
Με αυτήν την παράσταση κάνατε κάτι πρωτότυπο. Ξεκινήσατε πρώτα περιοδείες στην επαρχία και μετά ήρθατε στην Αθήνα. Γιατί;
Κυριότερος λόγος είναι το ότι στην αρχή της σεζόν γινότανε στην Αθήνα πάρα πολλές πρεμιέρες και είπαμε να αφήσουμε λίγο καιρό για να δούμε πως θα κινηθεί η κατάσταση και με τις καινούριες οικονομικές συνθήκες. Έπειτα θέλαμε να βρούμε και έναν αξιόλογο χώρο και σταθήκαμε τυχεροί όπως αποδείχτηκε με το θέατρο του Νέου Κόσμου. Ταυτόχρονα δοκιμάστηκε η παράσταση και στην επαρχία, όπου ο κόσμος ψάχνει πολύ τις καλές παραστάσεις. Αποδείχτηκε εκ του αποτελέσματος ότι τελικά κινηθήκαμε σωστά.
Ετοιμάζεται κάτι άλλο για το καλοκαίρι;
Όχι δεν ετοιμάζουμε κάτι. Απλά συνεχίζουμε στο θέατρο του Νέου Κόσμου την παράστασή μας ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΣΥΡΙΑΝΟΥ ΣΥΖΥΓΟΥ ,ως τις 22 Μαΐου, μαζί με την Ειρήνη Μουρελάτου , της οποίας πρέπει να εξάρω την πολύτιμη συνεισφορά στην παράσταση με τους τρεις ρόλους που κάνει ,κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9.15,σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη, από την ομάδα GAFF.
INFO:
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Μουσική: Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης
Σκηνικά: Δέσποινα Γαμβρούδη
Κοστούμια: Αγγελική Καραμούτσου
Κίνηση: Χρήστος Παπαδόπουλος
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Παίζουν οι ηθοποιοί
Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Ειρήνη Μουρελάτου

.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου