Συγκίνηση από την ανακάλυψη νέου έργου του Velazquez
Επί έναν αιώνα βρισκόταν θαμμένος στα υπόγεια του Πανεπιστημίου του
Yale ένας πίνακας που πλέον οι ειδικοί θεωρούν ότι αποτελεί έργο του
μεγάλου Ισπανού δασκάλου Diego Velazquez. Ο φθαρμένος από το χρόνο
πίνακας, με τίτλο «Η εκπαίδευση της Παρθένου», εάν επιβεβαιωθεί ότι
ανήκει στον κορυφαίο ζωγράφο του μπαρόκ, θα είναι ο δεύτερός του που
εντοπίζεται μέσα σε ένα χρόνο, μετά το «Πορτρέτο Άνδρα».
Ο πίνακας που εντοπίστηκε, συγκρίθηκε με άλλα έργα του ζωγράφου, όπως
η «Η προσκύνηση των Μάγων» και το «Δείπνο στους Εµµαούς» και
διαπιστώθηκαν οµοιότητες τόσο ως προς τη σύνθεση όσο και ως προς την
απόδοση των ρούχων και των αντικειµένων αλλά και το παιχνίδι φωτός και
σκιάς. Καθοριστική υπήρξε η αντιπαραβολή του µε το «Γεύµα», που
βρίσκεται στο μουσείο Ερµιτάζ της Αγίας Πετρούπολης.
«Μια βαθύτερη εξέταση του στυλ, της τεχνικής και των ζωγραφικών ιδεών δείχνει µία και µοναδική προέλευση: τον Ντιέγκο Βελάσκεθ» λέει στην εικαστική επιθεώρηση «Αrs Μagazine» ειδικός του Μουσείου του Σαν Ντιέγκο, John Marciari.
Ο πίνακας που απεικονίζει την Παρθένο ανάµεσα στους γονείς της, Ιωακείµ και Αννα, ενώ στο βάθος διακρίνεται ένας άγγελος, έχει υποστεί βαριές φθορές και 25 εκατοστά από το πάνω µέρος του έχουν καταστραφεί.
Ο ειδικός του Μουσείου του Σαν Ντιέγκο πιστεύει πως ο πίνακας έφτασε στην Αμερική το 1925, µε τα πλοία της εταιρείας του Τάουνσεντ, που δραστηριοποιούνταν εµπορικά στη Μεσόγειο. Στα αρχεία του Yale καταγράφεται πως οι Χένρι και Ρέιναµ Τάουνσεντ δώρισαν στο Πανεπιστήµιο του Yale «δύο ελαιογραφίες σε καµβά µε κορνίζα, ισπανικές, στο στυλ του Μουρίγιο, µε θρησκευτικό θέµα. H πρώτη φωτογραφία του πίνακα φωτογραφήθηκε το 1946.
Ειδικοί συντηρητές του Yale αναμένεται να ξεκινήσουν σήμερα τις εργασίες συντήρησης στο έργο, αφού όμως ολοκληρωθούν οι μελέτες από ειδικούς για επιβεβαίωση της ταυτότητας του δημιουργού.
«Μια βαθύτερη εξέταση του στυλ, της τεχνικής και των ζωγραφικών ιδεών δείχνει µία και µοναδική προέλευση: τον Ντιέγκο Βελάσκεθ» λέει στην εικαστική επιθεώρηση «Αrs Μagazine» ειδικός του Μουσείου του Σαν Ντιέγκο, John Marciari.
Ο πίνακας που απεικονίζει την Παρθένο ανάµεσα στους γονείς της, Ιωακείµ και Αννα, ενώ στο βάθος διακρίνεται ένας άγγελος, έχει υποστεί βαριές φθορές και 25 εκατοστά από το πάνω µέρος του έχουν καταστραφεί.
Ο ειδικός του Μουσείου του Σαν Ντιέγκο πιστεύει πως ο πίνακας έφτασε στην Αμερική το 1925, µε τα πλοία της εταιρείας του Τάουνσεντ, που δραστηριοποιούνταν εµπορικά στη Μεσόγειο. Στα αρχεία του Yale καταγράφεται πως οι Χένρι και Ρέιναµ Τάουνσεντ δώρισαν στο Πανεπιστήµιο του Yale «δύο ελαιογραφίες σε καµβά µε κορνίζα, ισπανικές, στο στυλ του Μουρίγιο, µε θρησκευτικό θέµα. H πρώτη φωτογραφία του πίνακα φωτογραφήθηκε το 1946.
Ειδικοί συντηρητές του Yale αναμένεται να ξεκινήσουν σήμερα τις εργασίες συντήρησης στο έργο, αφού όμως ολοκληρωθούν οι μελέτες από ειδικούς για επιβεβαίωση της ταυτότητας του δημιουργού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου