ΑΠΟΦΑΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΕΦ.
6ον
ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ
ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Ο ΛΟΓΟΣ
Αποστολος Ιωαννης ο Ευαγγελιστης & Θεολογος, αδελφος του Ιακωβου. Είναι ο
αποστολος που αγαπηθηκε από τον Χριστο
πολύ, & ο επιπεσων επι του στηθους
Αυτου.Ο Ιωαννης εχει λαβει τα περισσοτερα επιθετα: Αποστολος, Ευαγγελιστης,
Θεολογος, Μαθητης της αγαπης, Ηγαπημενος
μαθητης, επιστηθιος, Παρθενος,Βοανεργες, δηλ υιος της βροντης.
Κηρυξε το Ευαγγελιο στη Μικρα
Ασια. Εξοριστηκε στην Πατμο, οπου πληθη απιστων προσηλθαν στο Χριστιανισμο.Οταν επεστεψε στην Εφεσσο αναπαυτηκε εν ειρηνη (περιπου 95 ετων). Ενωριτερα μας αφησε το
Ευαγγελιο του,3 Καθολικες επιστολες &
την Αποκαλυψη.
Η μνημη του εορταζεται στις 26
Σεπτεβριου & στις 8 Μαιου
ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Ο Αποστολος & Ευαγγελιστης
Ιωαννης είναι ο ΥΨΙΠΕΤΗΣ αετος της ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ.Εγραψε το Θεολογικοτερο των Ευαγγελιων. Η
Εκκλησια του απενειμε την προσωνυμια του
ΘΕΟΛΟΓΟΥ & στην αγιογραφια εικονιζεται με έναν αετο κοντα στο κεφαλι του.Ειναι όμως & ο Ευαγγελιστης της αγαπης. Όχι μονο γιατι αναφερεται συνεχως
στην αγαπη, αλλα κυριως γιατι την βιωνε & την εξεφραζε.
Ηταν ο μαθητης ΟΝ ΗΓΑΠΑ Ο ΙΗΣΟΥΣ
αλλα & αυτος αγαπουσε πολύ τον
ΔΙΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΥ.Τον ακολουθησε & στις πιο δυσκολες ωρες της επιγειας ζωης του. Όταν οι αλλοι
μαθητες ησαν κρυμμενοι ΔΙΑ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΤΩΝ
ΙΟΥΔΑΙΩΝ αυτος ηταν παρων στη
συλληψη του, στην δικη & στο Γολγοθα, οπου κατω από το Σταυρο, του εμπιστευθηκε ο Χριστος την μητερα του. Μαζι με τον αδελφο του Ιακωβο & τον Πετρο αποτελουσαν την Τριαδα των μαθητων που ελαβε μαζι του
ο Χριστος στην ανασταση της κορης του Ιαειρου, στο ορος Θαβωρ, οπου Μετεμορφωθη εμπροσθεν αυτων, καθως
& στην Γεσθημανη, οπου προσευχηθηκε
πριν από το παθος του. Αγαπουσε &
ολον τον κοσμο, γιατι οποιος αγαπα τον Θεον αγαπα & ότι εχει Αυτος
δημιουργησει & κυριως συναθρωπους του χωρις διακρισεις, εχθρους, & φιλους.Με μια
αγαπη αληθινη απαλλαγμενη από ιδιοτελειες,
συμφεροντα & ρατσισμο, που είναι γνωρισματα
ακαθαρτων & εμπαθων ανθρωπων.Οι Αγιοι ως απαθεις & κεκαθαρμενοι, βιωνουν
την αυθεντικη αγαπη που αγκαλιαζει &
τους εχθρους. Στην νησο Πατμο οπου βρισκοταν εξοριστος εξ αιτιας του
..της αγαπης, αξιωθηκε να δη & να καταγραψη την Αποκαλυψη.Συνεγραψε, επισης, & 3 θαυμασιες επιστολες.
Αυτά τα γνωστα – αγνωστα περι του
Ιωαννου.
ΑΠΟΦΑΤΙΚΗ & ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ.
Χαρακτηριστικος είναι ο τροπος με τον ποιο αρχιζει να αφηγειται τα της ζωης του Χριστου, στο
Ευαγγελιο που συνεγραψε: ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Ο
ΛΟΓΟΣ, & Ο ΛΟΓΟΣ ΗΝ ΠΡΟΣ ΘΕΟΝ, &
ΘΕΟΣ ΗΝ Ο ΛΟΓΟΣ. Ουτος ην εν
αρχη προς τον Θεον. Παντα δι αυτου
εγενετο, & χωρις αυτου εγενετο ουδε εν ο γεγονεν.Εν αυτω ζωη ην ,& η
ζωη ην το φως των ανθρωπων.
ΚΑΙ ΤΟ ΦΩΣ ΕΝ ΤΗ ΣΚΟΤΙΑ ΦΑΙΝΕΙ,
& Η ΣΚΟΤΙΑ ΑΥΤΟ ΟΥ ΚΑΤΕΛΑΒΕΝ. Δηλ. κατά την αρχη (της δημιουργιας) υπηρχεν ο Λογος & ο Λογος ηταν προς τον Θεον
& Θεος ηταν ο Λογος.Αυτος υπηρχε εν αρχη προς τον Θεον.
Όλα εγιναν δι αυτου & χωρις αυτόν
τιποτε δεν εγινε από οσα εχουν γινει.Μεσα σε Αυτόν υπηρχε ζωη & η ζωη ηταν το
ΦΩΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ. Και το ΦΩΣ ΦΩΤΙΖΕΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ & το ΣΚΟΤΑΔΙ ΔΕΝ ΤΟ
ΚΑΤΕΝΙΚΗΣΕ.
Αρχιζει με την θεμελιωδη αληθεια ότι ο Λογος, το δευτερο προσωπο της ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟΣ Θεος &
υπηρχε παντοτε ενωμενος με τον Πατερα. Δεν υπηρξε περιοδος που δεν
υπηρχε.Γενναται αιδιως από τον Πατερα
& είναι αναρχος & ατελευτητος.
Υπηρχε προ της δημιουργιας, αφου αυτος είναι ο δημιουργος του κοσμου,
με την εννοια ότι όλα τα δημιουργηματα,ορατα , αορατα, εγιναν δι αυτου.Δηλ. τα παντα δημιουργησε ο ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ ο
πατηρ δι ΥΙΟΥ εν ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΑΓΙΩ.
Ο Υιος & λογος του θεου είναι η ζωη & το φως, που φωτιζει
τους ανθρωπους, εννοειται τους δεκτικους φωτισμου Αυτους που εχουν τις προυποθεσεις
να δουν αυτό το φως, που δεν είναι κτιστο
& αισθητο, αλλα ακτιστο.
Ο Θεος είναι ακτιστος & επομενως & οι ενεργειες του είναι ακτιστες.
Και υπαρχει χαωδης διαφορα μεταξυ κτιστου & ακτιστου.Το κτιστο είναι πεπερασμενο,
υποκειται στην φθορα & στον θανατο,
δεν δυναται να αναγεννηση & να σωση, ενώ το ακτιστο ο ΑΓΙΟΣ ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ είναι αναρχος
& ατελευτητος, είναι το φως
& η ζωη των ανθρωπων.
Οσοι ζουνε στο σκοτος των παθων δεν μπορουν ουτε να αντιληφθουν την
υπαρξη αυτου του φωτος, που δεν μπορει να το
κατανοηση κανενα σκοταδι αμαρτιας, η Πλανης η Αιρεσης.
ΠΗΓΕΣ
ΠΡΩΤ. Π. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΒΑΡΝΑΒΑ.
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ
EGOLPIO
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου