Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

OΙ ΡΩΣΟΙ ΚΛΑΣΙΚΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ A. ΠΟΥΣΚΙΝ ΚΑΙ Φ. ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

OΙ ΡΩΣΟΙ ΚΛΑΣΙΚΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ A. ΠΟΥΣΚΙΝ ΚΑΙ Φ. ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Το 2009 σε μερικές χώρες του κόσμου θα εμφανιστούν μνημεία Ρώσων κλασικών λογοτεχνών, ως δώρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ρωσόφωνων Συγγραφέων. Προτομές του Μεγάλου Ρώσου ποιητή Αλεξάντρ Πούσκιν π.χ. θα στηθούν στην Ελλάδα, την Πολωνία και τον Παναμά. Είναι ήδη γνωστός ο κατασκευαστής των μπρούντζινων προτομών- ο γλύπτης Λεωνίντ Βάτνικ, Ρώσος μετανάστης που ζει στο Μόντρεαλ του Καναδά.


Το 2009 σε μερικές χώρες του κόσμου θα εμφανιστούν μνημεία Ρώσων κλασικών λογοτεχνών, ως δώρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ρωσόφωνων Συγγραφέων.

Προτομές του Μεγάλου Ρώσου ποιητή Αλεξάντρ Πούσκιν π.χ. θα στηθούν στην Ελλάδα, την Πολωνία και τον Παναμά. Είναι ήδη γνωστός ο κατασκευαστής των μπρούντζινων προτομών- ο γλύπτης Λεωνίντ Βάτνικ, Ρώσος μετανάστης που ζει στο Μόντρεαλ του Καναδά. Ως πρώτυπο των προτομών του ο Λεωνίντ Βάτνικ πήρε το πλατιά γνωστό στη Ρωσία ζωγραφισμένο πορτρέτο του Πούσκιν που ζωγραφίστηκε απο τον Ρώσο ζωγράφο του 19ου αιώνα Βασίλι Τροπίνιν.

Στην Ελλάδα η προτομή του Πούσκιν προβλέπεται να στηθεί στον Παρνασσό, που είναι σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία κτήμα των Μουσών.

Στην Πολωνία, το μπρούντζινο μνημείο του Ρώσου κλασσικού λογοτέχνη προβλέπεται να στηθεί στην πόλη Πόζναν στο χώρο του Ινστιτούτου που φέρει το όνομα του Μεηγάλου Πολωνού ποιητή Αντάμ Μιτσκιέβιτς. Ο Πούσκιν και ο Μιτσκιέβιτς δεν ήταν μόνο σύγχρονοι, αλλά και γνώριζαν προσωπικά ο ένας τον άλλο. Μετέφραζαν ακόμα και τα ποιήματα ο ένας του άλλου. Μετά το θάνατο του Πούσκιν σε μονομαχία το 1837, ο Μιτσκιέβιτς, όπως λέει μια παραβολή, αναζητούσε στο Παρίσι τον Γάλλο αξιωματικό Νταντές ο οποίος τραυμάτισε θανάσιμα τον Ρώσο ποιητή. Λένε ακόμα ότι ο Μιτσκιέβιτς ήθελε να καλέσει σε μονομαχία τον Νταντές για να εκδικηθεί για το θάνατο του φίλου του.

Ο Πούσκιν, όπως είναι γνωστό δεν πήγε ποτέ στο εξωτερικό. Αυτό όμως που κάνει σήμερα η Διεθνής Ομοσπονδία Ρωσόφωνων Συγγραφέων, προωθώντας το έργο του σε όλο τον κόσμο, δίνει από κάποια άποψη τη δυνατότητα στον ποιητή όχι μόνο να «πάει» στο εξωτερικό, αλλά και να «μείνει» εκεί. ΄Οταν αποκαλύπτουμε ένα μνημείο, δημιουργούμε κάποια συγκεκριμένη μορφή την οποία θα βλέπουν οι άνθρωποι περνώντας δίπλα στο δρόμο ή μπαίνοντας στον πανεπιστημιακό χώρο και με αυτό τον τρόπο τους κάνουμε να ενδιαφερθούν για την ίδια την ιστορική φυσιογνωμία, είπε ο εκπρόσωπος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ρωσόφωνων συγγραφέων, ποιητής Αλεξάντρ Γκεράσιμοφ.


Σε ό,τι αφορά το μνημείο του συγγραφέα Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, του πιο γνωστού στο εξωτερικό Ρώσου λογοτέχνη, πέρυσι, η Διεθνής Ομοσπονδία Ρωσόφωνων Συγγραφέων πρότεινε να χαρίσει το μνημείο του Ντοστογιέφσκι στην Ελλαδική Ορθόδοξη Εκκλησία. Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος Β΄ ευλόγησε αυτή την πρωτοβουλία και εξέφρασε την ετοιμότητά του να δεχθεί αυτό το δώρο-μνημείο και να το τοποθετήσει στο χώρο του συνεδριακού Κέντρου της Μητρόπολης Θηβών και Λεβαδειάς στον Ελικώνα. Ο Αρχιεπίσκοπος υπογράμμισε επίσης τη βαθιά πνευματική σύνδεση του έργου του Ντοστογιέφσκι με την ορθόδοξη εκκλησιαστική παράδοση, την πίστη και την θρησκευτική σκέψη.

   Το γεγονός ότι οι ξένες χώρες δέχονται τέτοια δώρα και οι ίδιες αναλαμβάνουν συχνά την πρωτοβουλία για την ανέγερση μνημείων Μεγάλων Ρώσων πεζογράφων και ποιητών, δείχνειότι ο κόσμος, όπως είπε ο Αλεξάντρ Γκεράσιμοφ, σέβεται και ενδιαφέρεται για τον ρωσικό πολιτισμό.
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο: http://greek.ruvr.ru/2009/03/20/361802/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου