Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Το ν’ αγαπάς είναι πάνω απ’ τη ζωή…

Το ν’ αγαπάς είναι πάνω απ’ τη ζωή…

49
“Σας αγαπώ φτωχέ μου άγγελε, το ξέρετε πολύ καλά και παρόλο αυτό, θέλετε να σας το γράψω. Έχετε δίκιο. Πρέπει ν’ αγαπιόμαστε και μετά πρέπει να το λέμε ο ένας στον άλλο και πρέπει να το γράφουμε και μετά χρειάζεται αυτό το φιλί στο στόμα, στα μάτια και παντού…
Έτσι αγαπημένη μου, όταν είμαι λυπημένος, σας σκέφτομαι με τον ίδιο τρόπο που τον χειμώνα σκεφτόμαστε τον ήλιο και όταν είμαι χαρούμενος, σας σκέφτομαι με τον ίδιο τρόπο που στον ήλιο σκεφτόμαστε τη σκιά. Βλέπετε, σας αγαπώ με όλη μου τη ψυχή.
Μοιάζετε μ’ ένα παιδί και έχετε τη σοβαρή όψη μιας μητέρας, έτσι μαζί με αυτά τα δυο, σας αγκαλιάζω και σας αγαπώ”…
Victor.
**********************
.
94966_1333551065_hugo.
“Όταν διαβάσεις αυτό το χαρτί, άγγελε μου, δεν θα βρίσκομαι κοντά σου:
Να με σκέφτεσαι! Θέλω αυτό το χαρτί να στο πει. Θέλω σ’ αυτές τις λέξεις που σου γράφω, να βρεις ότι υπάρχει στα μάτια μου, ότι υπάρχει στα χείλη μου, ότι υπάρχει στη καρδιά μου, ότι υπάρχει στη σκέψη μου, όταν σου λέω: Σ’ αγαπώ!
Θα ήθελα αυτό το γράμμα να μπει στη σκέψη σου όπως το βλέμμα μου, όπως η αναπνοή μου, όπως ο ήχος της φωνής μου, για να πω σ’ αυτή τη χαριτωμένη ψυχή που αγαπώ: Μη ξεχνάς!
Victor.
****************************************
.Louis Boulanger - Portrait of Victor Hugo 1833Victor Hugo (1802-1885)
Τον πίνακα ζωγράφισε ο Louis Boulanger το 1833.
2 Ιανουαρίου 1833
“Την ημέρα που για πρώτη φορά το βλέμμα σου συνάντησε το δικό μου, μια αχτίνα μπήκε από την καρδιά σου, στη δική μου, όπως η αυγή σ’ ένα ερείπιο”…
Victor.
“Θυμάσαι αγαπημένη μου τη πρώτη μας νύχτα;
Τίποτα ούτε ο θάνατος δε θα σβήσει αυτή την ανάμνηση”.

Victor.
********************************
.
Maison_de_Victor_Hugo_Juliette_Drouet_Champmartin_27122012
Juliette Drouet (1806-1885)
Το πορτραίτο ζωγράφισε ο Charles Emile de Champmartin το 1837
7 Μαρτίου 1833
“Σας αγαπώ όπως ένα ηφαίστειο σκεπασμένο με χιόνι, καίγεται εσωτερικά και είναι παγωμένο απ’ έξω”…
Juliette.
24 Ιανουαρίου 1836
“Αγαπημένε μου, ήμουν πολύ ευτυχισμένη χθες, ήρθες λίγο νωρίτερα από το συνηθισμένο και δεν ξέρεις τι σημαίνει μια ώρα ευτυχίας παραπάνω μαζί σου. Είναι ολόκληρος ένας αιώνας ανυπομονησίας και λύπης που σβήστηκαν, ξεχάστηκαν, με μια ώρα μαζί σου”…
Juliette.
.
Victor-HugoVictor Hugo
Από τον Leon Bonnat το 1879
.
Ο Βικτόρ Ουγκώ αλληλογράφησε με την Ιουλιέττα Ντρουό για 50 χρόνια, ήταν μια βαθιά ερωτική σχέση, της έστειλε γύρω στα 300 γράμματα, ενώ εκείνη 23.000!
.
Victor Hugo / Gemaelde von Chifflard
Το πίνακα ζωγράφισε ο Francois Chifflart το 1868
.
Στις 17 Φεβρουάριου του 1883 που γιόρτασαν 40 χρόνια σχέσης, της γράφει:
“Ο Φεβρουάριος για μένα πάντα υπήρξε ένας μήνας σημαδιακός. Στις 26 Φεβρουαρίου γεννήθηκα στη ζωή, στις 17 Φεβρουαρίου γεννήθηκα στην ευτυχία μες την αγκαλιά σου. Η πρώτη ημερομηνία είναι μόνο ζωή, η δεύτερη είναι έρωτας.
Το ν’ αγαπάς είναι πάνω από τη ζωή”
“(…) 40 χρόνια αγαπημένη μου. Αυτό το βράδυ, πέρασαν 40 χρόνια, τι όμορφος που είναι αυτός ο μακρύς έρωτας αγάπη μου, μεγάλε μου έρωτα. Δεν έχουμε πια 40 χρόνια μπροστά μας στη γη, αλλά εκτός από τη γη, έχουμε την αιωνιότητα”…
Victor.
************************************
.
charles-voillemot-portrait-of-juliette-drouet-117504Julliette Drouet
Από τον, Charles Voillemont
“Βίκτορα μου, είσαι η χαρά μου, σ’ αγαπώ.
Σε βρίσκω όμορφο, σ’ αγαπώ.
Θέλω να μπω ολόκληρη σ΄αυτή τη λέξη. Σ’ αγαπώ”…
Juliette.
.
9715-1
“(…) Αισθάνομαι πως ο έρωτας μου πρέπει να επιβιώσει και σε σένα και σε μένα.
Αισθάνομαι πολύ καλά πως πρέπει να σε αγαπήσω κάπου αλλού παρά σ’ αυτή τη ζωή. Δεν ξέρω πολύ καλά που, αλλά είμαι σίγουρη πως η αγάπη μου φτάνει για μια ολόκληρη ζωή και για τις δυο μας ψυχές”.
Juliette.
.
34
.
35“Η μοίρα μου”
Victor-Hugo-Zayas-Mar-Azul.
Ο Βίκτορας Ουγκώ γεννήθηκε το 1802, υπήρξε μυθιστοριογράφος, ποιητής και δραματουργός, πέθανε το 1885.
Ερευνώντας τη Γαλλική βιβλιογραφία για κείμενα και φωτογραφίες του ζεύγους, πληροφορήθηκα κάτι που λίγοι ίσως γνωρίζουν, ο Βίκτορας Ουγκώ, ζωγράφιζε και οι παραπάνω πίνακες είναι δικοί του, ζωγράφιζε για την προσωπική του ευχαρίστηση.
Ήταν φιλέλληνας και αναφορικά με Ελληνικό ζήτημα υπήρξε από τους πλέον όψιμους Ευρωπαίους διανοούμενους που πήραν φιλελληνική στάση εκείνη την εποχή, επίσης έδειξε ενδιαφέρον για την αρπαγή των μαρμάρων του Παρθενώνα, κατηγορώντας τον Έλγιν για την πράξη του.
.
Η πολύ γνωστή Γαλλίδα τραγουδίστρια Barbara, “τραγουδάει”  τον Β. Ουγκώ και μας δείχνει και τους πίνακες του.
.
1694296_6_7143_victor-hugo-le-burg-a-l-a
.
Ίσως η άνοιξη που μπήκε πια σήμερα επισήμως, ίσως τα παραπάνω ερωτικά γράμματα που έπεσαν “τυχαία” στα χέρια μου, δημιούργησαν μια ερωτική διάθεση που μ’ έσπρωξε να κάνω αυτή την ανάρτηση.
Μπορεί μερικοί να την βρουν ξεπερασμένη, μπορεί και όχι…
Η ερωτική διάθεση, είναι μια αίσθηση που δεν απευθύνεται αναγκαστικά σε συγκεκριμένο πρόσωπο…
Μήπως είναι μια διάχυτη αίσθηση πάθους για ζωή;
Το ν’ αγαπάς είναι πάνω από την ζωή…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου