Κυριακή 19 Αυγούστου 2018

Ερωτικά γράμματα του Λούντβιχ Μπετόβεν :στην αθάνατη αγαπημένη μου "Immortal Beloved" Γράμμα



«Αθάνατη αγαπημένη» είναι το όνομα που έδωσε ο Μπετόβεν σ΄ένα άγνωστο γυναικείο πρόσωπο σε τρεις πολυσυζητημένες ερωτικές επιστολές του 6-7/7/1812. Διάφορα ονόματα έχουν κατά καιρούς ακουστεί ως αποδέκτριες. Ανάμεσά τους, η Γιοχάννα Βαν Μπετόβεν - κουνιάδα του συνθέτη με την οποία εθεωρείτο ότι οι σχέσεις ήταν δύσκολες - η Αντονί Μπρεντάνο κόρη ενός διπλωμάτη που έλαβε πολλές επιστολές αγάπης από αυτόν το 1812 και η Τερέζ φον Μπρούνσγουικ.

Αν και η υπόθεση εξακολουθεί να καλύπτεται από μυστήριο

Ωστόσο, η μόνη τεκμηριωμένη απόδειξη της «Αθάνατης Αγαπημένης» ήταν μια γεμάτη πάθος επιστολή που έγραψε ο συνθέτης κατά πάσα πιθανότητα τον Ιούλιο του 1812 ενώ βρισκόταν στο Τέπλιτζ, ένα βοημικό θέρετρο. Η επιστολή, απευθυνόμενη σε μια ανώνυμη γυναίκα, μαρτυρά μια έντονη ερωτική σχέση, ενώ μέσα στις γραμμές ο Μπετόβεν αναφέρει ακόμη και το ενδεχόμενο του γάμου.

Μετά τον θάνατο του Μπετόβεν το 1827, η επιστολή ανακαλύφθηκε ανάμεσα στα ιδιωτικά του έγγραφα γεγονός που μαρτυρά ότι, είτε δεν απεστάλη ποτέ, είτε του επεστράφη από την αποδέκτρια. Οι απόψεις που υποστηρίχθηκαν, έκτοτε, ήταν διαφορετικές.

Στην ομότιτλη κινηματογραφική ταινία του 1994,
(Δείτε λίγο από την ταινία εδώ : Inmortal beloved - the letter )
η πλοκή ακολουθεί τον γραμματέα και πρώτο βιογράφο του Μπετόβεν Αντον Σίντλερ στην προσπάθειά του ν΄αποκαλύψει την «Αθάνατη Αγαπημένη». Στις τελευταίες σκηνές της ταινίας κι ενώ ο Σίντλερ έχει αποτύχει ν΄ανακαλύψει την αλήθεια, αποκαλύπτεται ότι το αντικείμενο του πόθου του συνθέτη ήταν η Γιοχάννα Βαν Μπετόβεν και από τη σχέση τους είχε γεννηθεί ένας γιος. Το γεγονός, αυτό, βεβαίως, είναι απλή εικασία...

 

Ερωτικό γράμμα Μπετοβεν

Λούντβιχ Μπετόβεν : Γράμμα στην αθάνατη αγαπημένη μου


Ακόμα και στο κρεβάτι οι σκέψεις μου τρέχουν σ' εσένα, Αθάνατη αγαπημένη μου. Τρέχουν εδώ κι εκεί ευφροσύνες, αλλά ύστερα από λίγο γίνονται θλιμμένες καθώς περιμένουν το Πεπρωμένο να εισακούσει την επιθυμία μας. 'Η θα ζήσω μαζί σου ή δε θα ζήσω καθόλου. Ναι, αποφάσισα περιπλανηθώ για καιρό όσο πιο μακριά γίνεται μέχρι να μπορέσω να πετάξω στην αγκαλιά σου και να νιώσω ότι έφτασα σπίτι μου, μέχρι να στείλω την ψυχή μου αγκαλιασμένη από τη δική σου στη σφαίρα των πνευμάτων -ναι, λυπάμαι που το λέω αλλά έτσι πρέπει να είναι. Θα το ξεπεράσεις ευκολότερα καθώς γνωρίζεις την πίστη μου σ' εσένα. Ποτέ καμιά άλλη δεν μπορεί να κατακτήσει την καρδιά μου- ποτέ! Θεέ μου, γιατί πρέπει κανείς να εγκαταλείψει κάτι που τόσο αγαπά, αλλά η ζωή μου στη Βιέννη όπως είναι τώρα είναι ανυπόφορη. Η αγάπη σου μ' έκανε τον ευτυχέστερο και τον δυστυχέστερο άνθρωπο ταυτόχρονα. Στην ηλικία μου χρειάζομαι μια αίσθηση συνέχειας και κανονικότητας στη ζωή μου- μπορεί αυτό να υπάρξει υπό αυτές τις συνθήκες; Άγγελε μου, μόλις έμαθα ότι το ταχυδρομείο φεύγει κάθε μέρα και πρέπει να τρέξω πριν κλείσει ώστε να πάρεις αμέσως το γράμμα μου. Να είσαι ήρεμη, να μ'αγαπάς, σήμερα, χθες.

Πόσα δάκρυα λαχτάρας για σένα- Ζωή μου- Τα πάντα μου Εσύ- Αντίο. Ω. μην πάψεις να μ' αγαπάς- ποτέ να μην αμφισβητήσεις την πιστή καρδιά του

Πάντα δικός σου.

Πάντα δική μου.

Πάντα εμείς.

Προς κάποια Αθάνατη αγαπημένη


6 Ιουλίου, Πρωϊ

Αγγελέ μου, Όλα μου, Εαυτέ μου – μόνο λίγα λόγια σήμερα και αυτά με μολύβι ( το δικό σου) , αύριο τελικά θα λυθεί το θέμα της διαμονής μου . Πόσο δυσάρεστα χάνεται ο χρόνος όταν συμβαίνουν αυτά γιατί πρέπει να έχει κανείς βαθιά θλίψη , όταν μιλάει η Ανάγκη;

Μόνο με θυσίες μπορεί η Αγάπη να νικήσει , ίσως με το να μην απαιτούμε τα Πάντα. Μπορείς να αλλάξεις αυτό , δηλαδή οτι εσύ δεν είσαι ολότελα δική μου και εγώ δεν είμαι ολότελα δικός σου;

Ω θεέ μου , ας κυτάξουμε τη Φυση την όμορφιά της και ας συνθέσουμε τη μουσική στο μυαλό μας του αναπόφευκτου..

Η αγάπη απαιτεί τα πάντα , και αυτό είναι αρκετα σωστό, και αυτό ισχύει για μένα και για σένα , για σένα και για μένα , μόνο που Εσυ ξεχνάς τόσο εύκολα οτι εγώ Ζω για σένα και για μένα, εκεί που θα παρατηρήσεις , οταν θα είμαστε ενωμένοι αυτό το πόνο το δυσβάσταχτο που έχω να είναι τόσο μικρός όσο και εγω θα έπρεπε..

Πιθανά θα έπρεπε να συναντηθούμε σύντομα, σήμερα με το γράμμα δεν μπορώ να σου μεταδώσω αυτά που έχω μέσα μου τα οποία κατά την διάρκεια των ημερών που πέρασαν έβγαλα πολλά συμπεράσματα για τη Ζωή μου- καλύτερα να σου τα πω εκεί οπού οι καρδιές μας θα είναι κοντά η μια στην άλλη.

η καρδιά μου είναι πλημμυρισμένη … τι να πω παραπάνω , υπάρχουν στιγμές που ανακαλύπτω οτι η Ομιλία δεν έχει καθόλου σημασία…

Φως μου , μείνε ο αληθινός και μοναδικός μου θησαυρός, τα πάντα μου , όπως Εγώ για Εσένα. Τα υπόλοιπα αυτά που ορίζει ο θεός για εμάς θα περιμένουμε το μερίδιο μας..

Πιστός
Λουντβιχ

Απόσπασμα από το 3ο γράμμα του Μπετόβεν στην Αθάνατη Αγαπημένη :

Οι σκέψεις μου ταξιδεύουν σε σένα αθάνατη αγαπημένη...
Μπορώ να ζήσω μόνο μαζί σου αλλιώς καθόλου.
Ηρέμησε ζωή μου.
Μόνο αν αναλογιστούμε ήρεμα την ύπαρξη μας
θα επιτύχουμε το στόχο μας να ζήσουμε μαζί...
Συνέχισε να μ'αγαπάς.
Μην παρεξηγήσεις την πιστή καρδιά του αγαπημένου σου.
Πάντα δικός σου. Πάντα δική μου Πάντα εμείς.





Για τη Σονάτα του Σεληνόφωτος δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ http://armonikh.blogspot.gr/2014/05/blog-post_14.html




Πηγές :
http://www.tovima.gr/culture/music/article/?aid=391670
http://tomanavaki.blogspot.gr/2011/02/blog-post_4715.html
http://listenclassicalmusiccs.blogspot.gr/2012/02/beethoven.html
http://blog.athensweekly.gr/

http://lifedrops.pblogs.gr/2010/05/grammata-sthn-athanath-agaphmenh.html
Δημοσιεύτηκε από τον χρήστη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου