Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

Η "χαμένη" κόρη της Βέμπο

Η "χαμένη" κόρη της Βέμπο

Για ένα δημοσιογράφο το να ψάχνει να βρει κάποιον ισοδυναμεί με αυτόματη εκτόξευση της αδρεναλίνης στα ύψη. Οταν όμως ψάχνει τη κόρη του Μίμη Τραϊφόρου και της Σοφίας Βέμπο, στην αδρεναλίνη έρχεται να προστεθεί και το συναίσθημα του δέους. Πόσο μάλλον όταν φήμες την ήθελαν να αγνοείται και άφηναν υπονοούμενα για πιθανό θάνατό της.

Απόγευμα Τρίτης στον πεζόδρομο της οδού Σόροβιτς στο κέντρο της Αθήνας. Την προσοχή μας αποσπούν τα γέλια μιας παρέας που κάθεται στο καφενείο της γειτονιάς. Ψυχή της παρέας, μια όμορφη γυναίκα γύρω στα 50. Κι όμως! Η Χάιδω Τραϊφόρου είναι ζωντανή και μιλώντας αποκλειστικά στην «Espresso» διαψεύδει τις φήμες, αλλά θυμάται και τα χρόνια που έζησε κοντά στους γονείς της.

Οταν η Σοφία Βέμπο γνώρισε τον Μίμη Τραϊφόρο, όλοι έκαναν λόγο για κεραυνοβόλο έρωτα.
Και δεν είχαν άδικο. Η αγάπη τους κράτησε μια ολόκληρη ζωή και άφησε ιστορία. Η «τραγουδίστρια της νίκης» και ο δημοφιλής συγγραφέας επιθεωρήσεων και κωμωδιών, αλλά και στιχουργός μεγάλων επιτυχιών του μουσικού θεάτρου αποτελούσαν το απόλυτο δίδυμο της επιτυχίας. Μαζί παρουσίασαν περισσότερες από εκατό επιθεωρήσεις του θιάσου Βέμπο-Τραϊφόρου σε όλα τα τμήματα του ελληνικού στρατού στην Αίγυπτο.

Ωστόσο, το 1949 υπήρξε χρονιά-σταθμός στη ζωή της τραγουδίστριας της νίκης. Η Σοφία Βέμπο πραγματοποιεί ένα μεγάλο της όνειρο. Αποκτά το δικό της θέατρο, μέσα από το οποίο λανσάρονται και οι μεγαλύτερες επιτυχίες του Μίμη Τραϊφόρου. Τον Οκτώβριο του 1957 το δίδυμο της επιτυχίας μετά από 34 χρόνια γνωριμίας παντρεύεται. Ατομα του φιλικού τους περιβάλλοντος έκαναν λόγο για την ακατανίκητη επιθυμία τους να αποκτήσουν μαζί ένα παιδί, αλλά κανείς δεν γνωρίζει γιατί δεν τα κατάφεραν. Ετσι, λίγα χρόνια αργότερα υιοθετούν τη μόλις τεσσάρων ετών Χάιδω. «Θυμάμαι και τους πραγματικούς μου γονείς, αλλά θεωρώ γονείς μου τη Σοφία και τον Μίμη. Αυτοί με μεγάλωσαν, αυτούς αγάπησα όσο τίποτα άλλο στον κόσμο. Δεν έκανα διαχωρισμούς ανάμεσά τους. Είχα μεγάλη αδυναμία και στους δύο».

Η Σοφία Βέμπο ήταν μια αληθινή ντίβα. Εκανε τη δουλειά της με αξιοπρέπεια και δεν έδινε δικαιώματα να τη σχολιάσουν. Η Χάιδω αδυνατεί να θυμηθεί κάτι αρνητικό που να είχε ειπωθεί για τη μητέρα της. Ωστόσο, παίρνοντας λαβή από πρόσφατα δημοσιεύματα που ήθελαν τη Χάιδω να αγνοείται εδώ κι ένα χρόνο, δηλώνει:

«Δεν θα ξεχάσω την αντίδραση της μητέρας μου όταν διάβασε δημοσίευμα της εποχής που άφηνε χλιαρά υπονοούμενα για την προσωπική της ζωή. “Οταν τους απαντάς, τους δίνεις αξία” μου έλεγε. Προτιμούσε τη σιωπή από το να δώσει αξία και υπόσταση σε ανθρώπους που αφενός δεν τη γνώριζαν και αφετέρου δεν τους είχε δώσει ποτέ τροφή για σχόλια. Προσπαθούσαν να σπιλώσουν την εικόνα της, τη στιγμή που ένας ολόκληρος λαός είχε υποκλιθεί στο μεγαλείο της και είχε αναγνωρίσει την προσφορά της σε καιρούς δύσκολους για τη χώρα. Ετσι κι εγώ τώρα.

Δεν θα δώσω αξία σ’ εκείνους που με θέλουν... αγνοούμενη. Είμαι ζωντανή, είμαι καλά και περνάω μια χαρά με τους φίλους μου. Βέβαια, δεν καταλαβαίνω το λόγο για τον οποίο ασχολούνται μαζί μου. Ισως επειδή πλησιάζει η εθνική εορτή να θεωρούν ότι η αναφορά του ονόματός μου θα τους βάλει μέσα στο κλίμα. Θα μπορούσα να κινηθώ ακόμα και δικαστικά. Αλλά όπως σας είπα, απλώς δεν πρόκειται να ασχοληθώ με τέτοια άτομα».


Το διαζύγιο και η ζωή στο Λονδίνο

Η Χάιδω μεγάλωσε σ’ ένα στοργικό περιβάλλον και κυρίως μέσα στη μουσική. Σήμερα, σχεδόν δέκα χρόνια μετά το θάνατο του πατέρα της και είκοσι χρόνια μετά την απώλεια της πολυαγαπημένης της μητέρας, η Χάιδω Τραϊφόρου εξακολουθεί να θυμάται με νοσταλγία τις μοναδικές στιγμές που έζησε κοντά τους και χαρακτηριστικά μας λέει:

«Νιώθω περήφανη γιατί ποτέ κανείς δεν έχει πει κάτι κακό για τη μητέρα και τον πατέρα μου.
Εχουν περάσει τόσα χρόνια κι όμως, ακόμη και σήμερα όλοι τους θυμούνται και μιλούν γι' αυτούς με τα καλύτερα λόγια. Ηταν πάντα χαμηλών τόνων και δίνονταν ολοκληρωτικά σε αυτό που έκαναν. Ετσι, ολοκληρωτικά είχαν δοθεί και σ' εμένα».

Οπως λέει στην «Espresso», οι γονείς της της έδωσαν αξίες τις οποίες ακολουθεί πιστά σε όλη της τη ζωή. Ακόμα και όταν έφυγε από την Ελλάδα για να εργαστεί στο Λονδίνο ως τραγουδίστρια, είχε πάντοτε στο μυαλό της τα λόγια και τις συμβουλές του πατέρα της:

«“Οταν είσαι μόνος σου, είσαι όλος δικός σου” μου έλεγε ο πατέρας. Αυτή την κουβέντα του την είχα κανόνα στη ζωή μου. Μόνη μου επιβίωσα σε μια ξένη χώρα, μόνη μου έβγαζα χρήματα για να ζήσω».

Λίγα χρόνια αργότερα η Χάιδω παντρεύτηκε στην Αγγλία. Ενας γάμος που δεν έμελλε να ακολουθήσει το παράδειγμα των γονιών της, αφού έφτασε γρήγορα σε διαζύγιο.

«Χώρισα και για άλλη μια φορά βρέθηκα μόνη μου σε μια ξένη χώρα. Αλλά ακόμα και τότε δεν το έβαλα κάτω. Επανέφερα στο μυαλό μου τα λόγια του πατέρα μου και τότε σιγουρεύτηκα ότι τελικά ήμουν όλη δική μου! Η μόνη συντροφιά που έχω είναι το σκυλάκι μου, η Χάιντι και μερικοί καλοί φίλοι. Μόνο με τους φίλους μου περνάω καλά. Να βρισκόμαστε, να τα λέμε και να μη μας νοιάζει τι λέει ο κόσμος».


ΗΛΙΑΝΑ ΓΑΒΑΛΑ - ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΞΙΩΤΗΣ
Φωτ.: ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΦΕΪΘΦΟΥΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου